بازآموزی مداوم دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در  رشد و توسعه روستایی نقش بسزایی دارد

بازآموزی مداوم دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در  رشد و توسعه روستایی نقش بسزایی دارد

احمد لطفی فرماندار تنگستان در مراسم افتتاحیه اولین کارگاه آموزشی ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی که توسط مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های استان بوشهر برگزار شد، آموزش و بازآموزی مداوم دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها به منظور افزایش آگاهی و دانش حوزه روستایی در مسیر رشد و توسعه هرچه بیشتر بسیار ضروری و لازم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در چندین اصل قانون اساسی و در دین مقدس اسلام نیز به اهمیت شورا اشاره شده است افزود؛ امروز شورا در قالب یک ساختار سیستماتیک زمینه مشورت همگانی را فراهم کرده است   و در بهبود شرایط جمامعه روستایی تاثیر بسیار زیادی دارد.

سهراب امیری نژاد مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای  استانداری بوشهر ارتقا سطح علم و دانش دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها را جهت پیشگیری از تخلفات اداری بسیار مهم دانست و افزود؛ بسیاری از تخلفات اداری صورت گرفته به دلیل عدم آگاهی و ناخواسته صورت می گیرد که قطعا برگزاری دوره های آموزشی در پیشگیری بسیار کمک می کند.

لیلا انبارکی رئیس مرکز علمی کابردی سازمان همیاری شهرداری های استان بوشهر نیز این مرکز را متولی برگزاری دوره های آموزشی شهری و روستایی در سال جاری عنوان کرد و افزود؛ طبق برنامه ریزی های مدون و لیست دوره های مصوب دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ۲۵ عنوان دوره در نظر گرفته شده است که انشالله تلاش داریم تمامی دوره ها در هر شهرستان به صورت اختصاصی با حضور اساتید مجرب و مسلط به امور روستاها برگزار گردد که بالغ بر ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه روستایی خواهد بود.

در این دروه آموزشی مباحث آشنایی با وظایف، تشکیلات و جایگاه قانونی دهیاری ها و شورای اسلامی روستا، آشنایی با طرح هادی روستایی، آشنایی با قانون کار، بیمه و تامین اجتماعی و آشنایی با نحوه برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز روستایی انجام گردید.